Misiunea Arsit
Sunteti aici :: Presa » Comunicate » Comunicate de presa - 2012 » 19.09.2012 - ARSIT lanseaza programe de sustinere a contribuabililor

19.09.2012 - ARSIT lanseaza programe de sustinere a contribuabililor

Asociația pentru Reformarea Sistemului de Impozite și Taxe (ARSIT), membră a Taxpayers Association of Europe (Asociația Contribuabililor din Europa http://english.taxpayers-europe.com/), este o organizație non-profit, care s-a înființat din dorința de a reprezenta vocea contribuabilului român în relația cu autoritățile statului.

Din 2012, ARSIT are o nouă echipă de management, conducerea asociației fiind asigurată de către Octavian Radu, în calitate de Președinte, alături de Biroul Executiv, format din Delia Cataramă – director executiv – și Dan Miron respectiv Raluca Marin, în calitate de directori executivi adjuncți.

« Noi, contribuabilii, trebuie să putem atrage atenția - când lucrurile sunt în afara normalității, să putem sancționa- atunci când are loc un abuz și să putem aprecia public, atunci când contribuțiile noastre financiare ni se întorc în servicii de calitate și respect. ARSIT este o organizație neafiliată politic, dar care face politică: aceea a contribuabililor din România», spune Octavian Radu, Președintele ARSIT.

În noua formulă managerială, ARSIT lansează o serie de programe capabile să susțină interesele contribuabililor din România:

1. Stop abuzurilor - Dorința de a aduce bani la buget cu orice preț și corupția ajutată de o legislație neclară și puternic interpretabilă sunt motive pentru care se pot comite abuzuri. ARSIT sprijină membrii săi pentru:

  • cunoașterea drepturilor pe care le au;
  • contestarea actelor administrative fiscale întocmite abuziv;
  • lupta împotriva oricărei forme de abuz fiscal.

2.  Cerem transparență – pentru stimularea gestionării cât mai eficiente și transparente a banilor publici, ARSIT va  realiza, trimestrial, studii în rândul administrațiilor financiare (administrațiile finanțelor publice - A.F.P – din subordinea ANAF) din toată țara și va acorda anual premiul “Fiscul util și politicos” acelei administrații care a avut cele mai multe note de 10 pe parcursul unui an, în urma voturilor membrilor ARSIT. 

De asemenea, asociația va publica anual Cartea NEAGRĂ - în care contribuabilii vor vota Risipitorul anului și Cartea ALBĂ în care contribuabilii vor vota Gospodarul anului.

3.  Părerea ta contează - Pe baza opiniilor membrilor săi și în urma consultărilor cu aceștia, ARSIT va reacționa la toate propunerile de acte legislative în domeniul fiscal, prin întocmirea unor scrisori de opinii ce vor fi transmise factorilor decidenți. De asemenea, va formula și trimite inițiative în materie de legislație fiscală autorităților în drept și va urmări concretizarea acestora.

4.  Te informăm – pentru a fi la curent cu cele mai noi modificări din domeniul fiscal, ARSIT va edita Newsletterul fiscal, care va cuprinde cele mai importante informații de profil și va organiza seminarii alături de specialiști în domeniu și reprezentanți ai legiuitorului.

« Fiscul util și politicos »

 « Fiscul util si politicos », primul proiect lansat de ARSIT în 2012, a debutat printr-un studiu realizat în cursul lunii septembrie în rândul a 47 de administrații financiare din România (câte una din fiecare județ, plus 5 sectoare ale Bucureștiului și Centrul de asistență a contribuabililor). Datele de contact ale administrațiilor  incluse în cercetarea ARSIT au fost luate de pe site-ul http://anaf.mfinante.ro.

Celor 47 de administrații li s-a adresat o întrebare simplă:

Reprezint o societate comercială din România care va plăti  drepturi de autor unei persoane fizice rezidente în Germania. Ce impozit și ce contribuții rețin? Unde le declar si unde le plătesc?

REZULTATE

Pitești, Slobozia, Alba-Iulia, Focșani și Vaslui sunt municipiile cu cele mai profesioniste și amabile echipe de Administrație Fiscală din România – conform studiului realizat în luna septembrie 2012 de către asociație.

Pentru profesionalismul lor, ARSIT îi va premia pe cei 5 funcționari publici din municipiile menționate, respectiv:

      Doamna Trașcă – AFP Pitești

      Doamna Oloeriu – AFP Slobozia

      Doamna Mihălțean – AFP Alba-Iulia

      Doamna Fălescu – AFP Focșani

      Doamna Ștefăniță– AFP Vaslui

La nivel general, dintre cele 47 de administrații studiate:

a)    5 au dat răspunsuri eronate;

b)    23 nu au oferit răspuns;

c)    8 au dat răspunsul: “Citiți legea”;

d)    11 au dat răspunsul corect.

Timpul mediu necesar obținerii unui răspuns corect a fost de 8 minute și a presupus 2 etape de răspuns: abordarea inițială și revenirea pentru obținerea informațiilor solicitate.

Unul dintre cele mai « curioase » răspunsuri a fost: « Se alocă persoanei din Germania un CNP provizoriu. »

Pentru mai multe informații și răspunsuri primite vă invităm să vizitați site-ul www.arsit.org.ro secțiunea Rezultate/Fiscul util și politicos.

Constatările generale ARSIT în urma studiului realizat sunt următoarele:

a)    Funcționarii publici nu urmează o procedură uniformă de răspuns la telefon, prin care să răspundă spunând numele instituției unde s-a sunat și numele lor;

b)    Unii funcționari au fost reticenți la a acorda informații în momentul în care au aflat că cel care întreabă nu este din județul/localitatea lor;

c)    Cei mai mulți funcționari au fost amabili, deși de multe ori nu au oferit niciun răspuns concret;

d)    Deși o mare parte a funcționarilor s-a străduit să ajute contribuabilul și chiar să-i ofere răspunsul corect și complet, funcționarii care acordă asistență nu sunt specializați pe un anumit domeniu, ceea ce face destul de dificilă acordarea asistenței la un nivel superior.

În consecință, recomandările ARSIT ce vor fi transmise către ANAF în urma acestui mini-studiu, sunt următoarele:

a)    Adoptarea unei proceduri standard de răspuns la telefon în cadrul ANAF, procedură care să implice răspunderea la telefon cu numele instituției și numele persoanei care răspunde;

b)    Instruirea personalului ANAF pentru acordarea de informații oricărei persoane care sună la telefon;

c)    Transformarea Centrului de asistență a contribuabililor într-un call-center unic la nivel național pentru acordarea de asistență telefonică. Acest call-center să fie deservit de un număr mai mare de funcționari publici și să fie structurat pe tipuri de impozite, astfel încât, atunci când un contribuabil sună, să i se dea posibilitatea să aleagă tipul de impozit pentru care solicită asistență, iar cei care răspund să aibă un domeniu mai îngust de specializare, pentru a putea acorda asistență de mai bună calitate;

d)    Efectuarea de training-uri ale personalului, imediat ce apar noutăți legislative. 

 Ce urmează ...

 ARSIT va urmări constant îndeplinirea celor 4 promisiuni ale sale:

  • Stop abuzurilor
  • Cerem transparență
  • Părerea ta contează
  • Te informăm

Periodic, ARSIT va comunica în presă rezultatele sale și va formula de fiecare dată concluzii și recomandări către factorii decidenți în domeniul fiscal.

Cont membru


Nu esti membru ARSIT?

 
Multumim companiilor care lupta alaturi de noi pentru realizarea misiunii noastre
Forum
PayU


Taxpayers Association of Europe Membru al Taxpayers Association of Europe